Handelsbetingelser
1. Generelt
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget af både privatpersoner og virksomheder viadantrade.dk
1.1 Kontaktoplysninger
Dan Trade
CVR-nr.: 44989891
Søren Frichs Vej 51B, 1.10
8230 Åbyhøj
E-mail: support@dantrade.dk
1.2 Priser
Alle priser på hjemmesiden er inkl. moms og gælder kun i Danmark. Vi tager forbehold for:
- Trykfejl
- Prisændringer uden varsel
- Udsolgte varer
- Valutaforandringer
- Force majeure
Vores priser opdateres dynamisk. Vi tilbyder ikke prismatch.
1.3 Indgåelse af købsaftale
Når du afgiver en ordre, modtager du en bestillingsbekræftelse, der bekræfter, at vi har modtaget din bestilling. En bindende aftale indgås dog først, når du modtager en ordrebekræftelse. Vi forbeholder os retten til at annullere ordrer i tilfælde af:
- Prisændringer
- Valutaforandringer
- Leveringssvigt
- Force majeure
- Trykfejl
- Udsolgte varer
2. Betaling
2.1 Betalingsmuligheder
Du kan betale med:
- Dankort
- VISA
- MasterCard
- MobilePay
- VISA/MasterCard Debet
Kortbetalinger fra EU, Norge, Island og Schweiz er gebyrfri. For kort udstedt uden for disse områder kan gebyrer forekomme, som vises ved betaling.
Vi reserverer beløbet ved bestilling, men pengene trækkes først, når varen sendes.
2.2 Kredit og momsrefusion
- Vi tilbyder ikke køb på kredit.
- Moms på varer, der udføres uden for EU, refunderes ikke.
3. Levering
3.1 Fragt og levering
Vi leverer medPostNord ogGLS til adresser i Danmark, herunder fastlandet, brofaste øer og Bornholm. Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.
Leveringsmuligheder og forventet leveringstid vises ved køb. Hvis du bestiller flere varer, sendes ordren samlet, når alle varer er på lager. Vi tilbyder ikke dellevering.
3.2 Pakkeshops og omdirigering
Hvis der ikke er plads i den valgte pakkeshop, omdirigeres pakken til en nærliggende pakkeshop, og du informeres af fragtfirmaet via e-mail eller SMS.
3.3 Bortkomne eller beskadigede varer
- Mangler eller fejl i leveringen skal rapporteres inden 48 timer via e-mail: support@dantrade.dk.
- Synlige skader skal anmeldes inden 48 timer, skjulte skader inden for 5 dage.
4. Erhvervskøb
Erhvervskunder defineres som kunder, der angiver CVR-nummer eller bestiller til en virksomhedsadresse. For erhvervskøb gælder:
- Ingen fortrydelsesret
- 12 måneders reklamationsret
- Returfragt betales af kunden
- Reklamationer skal håndteres direkte med producenten eller deres servicepartner.
Gebyr på 300,- kr. inkl. moms pålægges ved forkerte returvarer.
5. Fortrydelsesret (privatkunder)
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Dan Trade, jf. Forbrugeraftaleloven.
5.1 Fortrydelsesfrist
Fortrydelsesfristen løber fra den dag, du modtager varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, Grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
5.2 Sådan gør du brug af din fortrydelsesret
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du udfylde en fortrydelsesformular via dette link:Returnering. Hvis linket midlertidigt ikke fungerer, kan du anvende enstandardformularog sende den via e-mail til support@dantrade.dk.Standardformularen findes som bilag 1 i handelsbetingelserne.
5.3 Nægtelse af modtagelse
Du kan ikke gøre brug af din fortrydelsesret ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at informere os. Gør du dette, pålægges et gebyr på 50 kr. inkl. moms (svarende til et returlabel), som fratrækkes det beløb, du får refunderet, når retur processen er gennemført.
5.4 Fortrydelse af dele af et køb
Har du købt flere varer i samme ordre, kan du vælge at returnere én eller flere varer. Dette gælder dog ikke for bundles eller pakker, der består af flere varer.
Hvis du fortryder dele af et køb, refunderes fragtomkostningerne ikke.
5.5 Undtagelser fra fortrydelsesretten
Følgende varer er undtaget fra fortrydelsesretten:
- Varer, der er fremstillet eller tilpasset efter dine specifikationer eller har fået et personligt præg, f.eks. specialkonfigurerede produkter.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
- Forseglede varer, der af hensyn til sundhedsbeskyttelse eller hygiejne ikke er egnede til returnering, hvis forseglingen er brudt efter levering, f.eks. pleje- og hygiejneprodukter.
- Forretningskøb (jf. punkt 4).
- Forseglede varer som software eller digitale licenser (ESD) leveret pr. e-mail.
5.6 Returnering
Vi forventer, at du sender varen hurtigst muligt efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen skal være os i hænde senest 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse.
5.7 Returfragt
Du betaler selv for returfragten og vælger selv, om du ønsker at købe et returlabel fra os til 50 kr. inkl. moms, når du opretter retursagen.
- Hvis du bruger vores returlabel, hæfter vi for pakken, hvis den beskadiges eller bortkommer under transport.
- Hvis du ikke benytter vores returlabel, hæfter du selv for pakken, hvis den beskadiges eller bortkommer under transport.
Pakken skal sendes direkte til vores adresse. Vi anbefaler at brugePostNord. Pakker leveret til pakkeshops eller forkerte adresser afhentes ikke.
Varer over 20 kg kan ikke returneres som almindelig pakkepost. For sådanne varer anbefaler vi, at du benytterPostNord Groupage via os.
5.8 Returadresse
Returnerede varer skal sendes til:
Dan Trade
Søren Frichs Vej 51B, 1.10
8230 Åbyhøj
Danmark
Sørg for at mærke fragtetiketten tydeligt med “RETURNERING” og dit ordrenummer.Bemærk: Skriv ikke direkte på den originale emballage. Hvis du afleverer pakken personligt, skal en kopi af den originale faktura vedlægges og tydeligt markeres med “RETURNERING”.
5.9 Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, og dette skyldes, at du har brugt den på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Den præcise tilbagebetaling vurderes af Dan Trade baseret på varens tilstand og handelsværdi.
Dette omfatter f.eks.:
- Samling af produktet.
- Fjernelse af beskyttelsesfilm eller plast.
- Brudt forsegling.
- Synlige brugsspor.
Vi anbefaler, at du beholder den originale emballage, indtil du er sikker på, at du vil beholde varen. Alle tilbehørsdele som manualer, kabler og lignende skal returneres i samme stand og mængde som modtaget.
Alle varer skal returneres forsvarligt emballeret. Skader som følge af utilstrækkelig emballage betyder, at fortrydelsesretten bortfalder. Varer, der blev leveret i antistatisk emballage, skal returneres i samme type emballage. Manglende brug af korrekt emballage kan medføre skader og annullere fortrydelsesretten.
Manglende original emballage kan føre til en værdiforringelse af varen, da den kan tage skade under transport, hvilket du selv hæfter for.
5.10 Tilbagebetaling
Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger, du har foretaget, inkl. eventuelle leveringsomkostninger. Hvis varen er værdiforringet, eller du har købt et returlabel hos os, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Hvis du kun fortryder en del af købet, refunderes leveringsomkostningerne ikke.
Tilbagebetaling sker uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, vi har modtaget meddelelsen om fortrydelse. Refunderingen foretages automatisk til samme betalingsmiddel, som blev brugt ved købet, medmindre andet er aftalt.
Ved personlig aflevering af varen sker der ingen kontant tilbagebetaling.
6. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, er dit køb omfattet af reglerne i Købeloven. Dette betyder, at du har 24 måneders reklamationsret.
Du skal oprette en reklamationssag eller kontakte os, før du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, kan du få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation.
6.1 Vigtigt om serienumre
For produkter, der har et serienummer, er det vigtigt, at produktet kan identificeres. Hvis serienummeret ikke længere er til stede på produktet, kan det være vanskeligt for Dan Trade at behandle din reklamation.
6.2 Tidsfrist for reklamation
Du skal reklamere inden for en “rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, anses reklamationen altid som rettidig.
6.3 Adresse til reklamation
Varen sendes til:
Dan Trade
Søren Frichs Vej 51B, 1.10
8230 Åbyhøj
E-mail: support@dantrade.dk
Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til adressen.
Du kan bestille et returlabel hos os.
6.4 Reklamationsret for erhvervskunder
Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret for erhvervskunder.
7. Persondatapolitik
Læs vores persondatapolitik her:Persondatapolitik.
8. Adgang til klagemuligheder
Hvis du som forbruger ønsker at klage over dit køb, skal du kontakte os på support@dantrade.dk. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indgive en klage over et produkt eller en tjenesteydelse til:
Dan Trade
Søren Frichs Vej 51B, 1.10
8230 Åbyhøj
E-mail: support@dantrade.dk
8.1 Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– eller via klageportalen for Nævnenes Hus på: www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet forsøger at løse konflikten gennem mægling. Hvis det ikke er muligt at finde en løsning, kan klagen sendes videre til Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt et krav, at produktet eller tjenesteydelsen, som klagen vedrører, har kostet mindst1.110 DKK og maksimalt100.000 DKK. For tøj og sko skal værdien som minimum være720 DKK. Bemærk, at disse beløbsgrænser kan ændres. Du skal desuden betale et gebyr for at få behandlet din klage.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes, hvis du ønsker at indgive en klage. Dette er særligt relevant, hvis du er forbruger bosiddende i et andet EU-land. Klager kan indsendes via EU’s klageportal. Når du indgiver en klage, skal du angive vores e-mailadresse support@dantrade.dk
Bilag 1: Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og sendes kun retur, hvis fortrydelsesretten ønskes anvendt.
Til:
Dan Trade
Søren Frichs Vej 51B, 1.10
8230 Åbyhøj
E-mail: support@dantrade.dk
- Jeg/vi () meddeler hermed, at jeg/vi () ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med min/vores () aftale om køb af følgende varer ()/levering af følgende ydelser (*):
- Ordrenummer:
- Bestilt den ()/modtaget den ():
- Forbrugerens navn(e):
- Forbrugerens adresse:
- Forbrugerens underskrift(er): (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato:
- (*) Slet det, der ikke er relevant.